Terminowe regulowanie opłat jest istotne dla prawidłowego funkcjonowania nieruchomości. Stąd pojawiające się zaległości spotykają się z reakcją zarządcy nieruchomości, którego obowiązkiem jest dbanie o bezpieczeństwo finansowe budynku. Pierwszym podejmowanym krokiem jest wystosowanie upomnienia lub wezwania do zapłaty.
Jeśli powstała zaległość jest przypadkowa należy w wyznaczonym terminie uregulować wymienioną kwotę. Na przyszłość warto skorzystać z polecenia zapłaty oferowanego przez wiele banków i mieć z głowy pilnowanie terminowości opłat.
Jeśli zaległość jest efektem przejściowych trudności w regulowaniu opłat warto niezwłocznie skontaktować się z zarządcą nieruchomości celem wyjaśnienia przyczyny zaległości. Razem na pewno znajdziemy rozwiązanie – możliwe jest w wyjątkowych sytuacjach rozłożenie zaległości na raty lub pomoc w zamianie lokalu na mniejszy.
Trudności z regulowaniem opłat mogą się zdarzyć. Ważne jest, aby skontaktować się z zarządcą nieruchomości wcześniej i nie czekać na wezwania do zapłaty. W przypadku braku kontaktu ze strony dłużnika zarządca nieruchomości ma obowiązek skierować sądowy pozew o zapłatę. We wspólnotach mieszkaniowych administrator nieruchomości ma obowiązek bieżącego informowania pozostałych właścicieli nieruchomości o zaległościach.
Warto pamiętać o możliwości ubiegania się o dodatek mieszkaniowy – szczegóły tutaj oraz dopłatach do wody szczegóły tutaj.
W przypadku wątpliwości dotyczących kwoty figurującej na wezwaniu do zapłaty zachęcamy do kontaktu z naszym działem księgowości lub do skorzystania z dostępu do informacji w formie elektronicznej pod postacią e-kartoteki.
ul. Wybickiego 6
61-529 Poznań
KRS 0000535490
Regon 360355550
NIP 783-17-19-884